Modelová řešení

Dokážeme navrhnout komplexní skladové řešení nad Pohodou pro malý eshop, výrobní firmu i mezinárodní velkoobchod.

Zde uvádíme některé modelové situace, příklady, jak lze pokrýt dominantní procesy v daných typech provozu pomocí námi dodaných řešení našich i našich partnerů. 

Provozovatel elektronického obchodu

Firma používá Pohodu, nakupuje zboží od různých dodavatelů, většina zboží má již čárový kód, který lze použít. Na to zboží, které nemá, dotiskuje (ale nemusí) čárové kódy pomocí plusLabel.

Své zboží prodává na internetu s využitím elektronického obchodu BSshop, který zajišťuje okamžitý import objednávek do Pohody. Pracovníci fakturačního oddělení hned pomocí nástroje BHIT Objednávky skladem vidí, které objednávky je možné okamžitě expedovat, takže přijatou objednávku tak, jak jsou zvyklí, před expedicí překlápí do vydané faktury a tu dávají skladníkovi k vychystání. Je to zaběhlý systém a není potřeba jej měnit, protože se většinou expedují pouze kompletní objednávky.

Skladník pomocí plusMobile načte číslo faktury (které je vytištěno na upravené sestavě ve formě čárového kódu), "odpípá" položky pomocí čárových kódů na zboží, případně ručně potvrdí ty položky, které čárové kódy nemají. Do Pohody se následně ke konkrétní faktuře zaznamená jméno skladníka, čas kontroly, výsledek (zda byla kompletní či ne) a poznámka. Je možné během kontroly také rozdělovat zboží do jednotlivých balíků, a to pomocí agendy Balní listy v plusMobile.

Pomocí BHIT Doprava se následně k faktuře vytisknou štítky a ty se polepí a odesílají, pomocí plusMobile je možné spárovat sledovací čísla přepravců s interními čísly balíků a mít tak přehled o obsahu balíku i v případě jeho ztráty přepravcem.

Dnes už je standardem, že zákazníci mají k dispozici doklady v elektronické formě v mailu nebo i ke stažení v elektronickém obchodě, je to pohodlné, pomocí našeho řešení plusArchive je to možné takto propojit - jak posílat vytvořené doklady zákazníkům emailem, tak je nahrávat ke stažení na eshop (BSshop tuto funkci má sám o sobě, do jiných e-shopů je možné obvykle integrovat).

Logo Gigatel

Dovozce, distributor, velkoobchod

Firma používá Pohodu SQL nebo E1, z velké části dováží zboží ze zahraničí či nakupuje přímo od výrobců. Někteří výrobci přistoupili na požadavek a označují tak zboží již podle potřeb firmy, ale u některých to není technicky řešitelné, proto firma při vstupu povinně dotiskuje štítky pro zboží (plusLabel, plusEtiquette), které není označeno spolehlivě nebo vůbec. U některých položek, které se obvykle vzhledem k povaze firmy coby distributora prodávají po kompletních obchodních baleních, se dotiskují čárové kódy na kartony, aby se usnadnil následný výdej.

Díky velkému pohybu zboží firma využívá agendy Vydaných objednávek a při příchodu zboží pomocí plusMobile již přijímá do agendy Příjemek, tím kontroluje zda došlé zboží odpovídá objednávce, ale může podle nastavení i daná množství upravit (pokud dojde např. větší množství, nebo je potřeba evidovat i obalové materiály, které v objednávce samozřejmě nebyly).

Firma má také poměrně rozsáhlé sklady a často najímá brigádníky pro vykrytí sezónních špiček, proto eviduje také umístění zboží ve skladu, a to tak, že jedna položka zboží může být na více pozicích a také v jedné pozici může být více druhů zboží. K tomu je vyžadována Pohoda E1, protože pro uložení dat slouží Uživatelská agenda. Po příjmu zboží tak skladníci snadno zboží rozvezou do stávajících pozic nebo určí pro dané zboží pozice nové - vše pomocí mobilního terminálu. Pokud potřebují v průběhu rozvozu přerovnat i jiné položky, aby si udělali místo na nové, nic jim v tom nebrání, obsluha je velmi jednoduchá. V Pohodě pak lze snadno zjistit statistíky a při volné kapacitě např. optimalizovat (sestěhovávát).

Protože u nich velkoobchodní zákazníci objednávají průběžně a také se zboží průběžně vykrývá, nelze již snadno od počítače vytvářet skladové doklady (výdejky, faktury). Skladníci tak dostanou vždy jednu konkrétní objednávku k vykrytí, to si pomocí plusMobile načtou a vydávají zboží, opět mohou dodat nad rámec objednávky např. obalové materiály, nebo pouze přibližná množství (dle zadané tolerance), protože prodávají i vážené položky. Vytvoří se výdejka či faktura s vazbou na objednávku.

Během vykrývání obsluha přímo na terminálu určuje, co do jakého balíku vkládá a v agendě Balní listy je tak vidět, co bylo v přepravcem ztraceném balíku či poskytnout zákazníkovi informaci, ve kterém balíku se dané zboží nachází.

Pokud distributor vykrývá z jednoho centrálního skladu dodávky do zahraničí a používá k tomu místní dceřinné firmy, pomocí plusExternalStore může přefakturaci a synchronizaci mezi jednotkami těchto firem automatizovat.

Protože firma generuje velké množství dokladů a jejich papírová archivace by byla nákladná a problematická, archivují se doklady pomocí plusArchive automaticky na síťová uložiště ve firmě a pro bezpečnost i mimo ni.

Specializovaný velkoobchod (elekro, kancelářské potřeby, ...)

Firma provozuje specializovaný obchod s elektroinstalačním materiálem nebo např. kancelářskými potřebami. Má mnoho položek zboží a mnoho variant, zákazníci si proto zboží chodí vybírat přímo na místo do vzorkové prodejny nebo prodejního skladu. Potřebují také, aby jim byl prodejce nápomocen s případným výběrem zboží.

Při příchodu zákazníka se jej ujme prodavač s mobilní terminálem a plusMobile, vybere jej z adresáře nebo založí dle ARESu, prochází spolu regály a vybírají vhodné položky, zákazník si je ihned odebírá do vozíku. Pokud je to vše, prodavač doklad z terminálu dokončí a u východu ze skladu předá zákazníkovi automaticky vytištěný doklad, nemusí po celou dobu přijít k počítači.

Vytvářeným dokladem nemusí být jen daňový doklad nebo výdejka, ale může to být i přijatá objednávka, pokud se jedná o vzorkovou prodejnu.

Mobilní prodej a rozvoz

V poslední době se stále více rozšiřuje mobilní prodej z vozu, jak přímý rozvoz zákazníkům, tak např. účast na farmářských trzích, výstavách apod. Firmy tak mají flotilu vozidel, které na začátku trasy pomocí on-line terminálu s plusMobile naloží (podle sezóny, předobjednávek, statistik, ...) naloží, řidiči si nasynchronizují svůj sklad do terminálu pro práci off-line a vyrazí na trasu. Cestou objíždějí zákazníky, na místě z terminálu vystavují výdejky / daňové doklady, které zároveň tisknou na účtenkovou tiskárnu. Jakmile se dostanou zpět na centrálu nebo např. mají v terminálu datovou SIM kartu, pořízené doklady odešlou do Pohody a nasynchronizují si aktuální data. I v režimu off-line je možné se dočasně připojit k serveru a k ARESu a založit tak nového zákazníka.

Dalším využitím off-line režimu v terénu jsou komisní sklady u zákazníků, kdy pomocí terminálu lze jak navádět a stahovat zboží do a z komise (převodky mezi sklady), tak také lze pomocí inventurního seznamu provést inventuru přímo u komisního partnera a rozdíly pak nafakturovat (odpadne tak problematické komisní hlášení, se kterým partneři často manipulují).

 

Potravinářská výroba, výroba průmyslového zboží

Firma na jedné straně standardně pomocí plusMobile eviduje příjem surovin, pohyb polotovarů mezi provozními sklady, vyřazování expirovaných surovin a výrobků a expedici finálních výrobků. 

Uprostřed procesu však používá plusEtiquette, který je umístěn v boxu s dotykovým displejem na konci výrobní linky, kde pracovníci každou vyrobenou jednotku/balení/karton označí štítkem obsahujícím potřebné údaje (šarže, expirace, logistické údaje řetězce, pro který je zboží vyráběno, skladovatelnost, ...), zapsané také pomocí čárového kódu (EAN128) a to buď v 1D nebo 2D provedení. Samozřejmostí je i možnost připojení váhy pro označování vážených produktů (obvykle např. farmářské produkty, bourání masa).

Specifikem firmy zabývající se potravinářskou výrobou je nutnost označování vlastního zboží také šaržemi a expiracemi, často také evidence různých obchodních balení (měrných jednotek) a dalších logistických údajů (SSCC pro evidenci palet apod.).

Zejména farmáři mají malé prodejny se svými produkty, kde však při prodeji potřebují také evidovat šarže a to pomocí jednoho načtení kódu. Protože toto Pohoda ani s připojenou čtečkou neumožňuje (čtení složených kódů EAN128 ani žádných jiných), využívají mobilní nebo stacionární terminál s plusMobile a s připojeným zákaznickým displejem (tablet s OS Android) a tím plně nahradí pokladnu. Terminál zároveň využijí pro skladové operace - vyřazování expirací, inventury apod.

Řada výrobců také vyrábí tzv. OEM zboží, tj. jsou výrobci, ale na trh zboží uvádí prostřednictvím svých odběratelů a jejich jménem a s využitím jejich značky. Proto stejné zboží je možné zakoupit v různých zejména řetězcích pod různými značkami. Pro výrobce to znamená potřebu zboží označit až při konkrétní expedici, štítkem v potřebném designu a s odpovídající značkou zákazníka. K tomu lze jednoduše využít plusLabel, který vytiskne odpovídající počty etiket podle již vystavené výdejky/faktury/objednávky.

 

Nahoru